Hallå hallå!

Nu har det hänt litegrann sedan senast jag skrev här. På styrkelyftsidan har jag varit iväg på Nordiska Mästerskapen i bänkpress på Island. Där lyckades jag få med mig guldmedaljen efter ett lyft på 180kg. Guld är guld men jag hade hoppats på mer än 180kg. Det kommer fler tävlingar och nu har jag bevisat att 180kg är en vikt jag kan hantera trots lite halvbra uppladdning med lång resa, förkylning och långsamma stopp från domarna. 


Emil Norling - Bänkpress

Nästa tävling blir det ”nya” mästarmötet under Tyngre 7 där Sveriges bästa lyftare är inbjudna för att tävla om vem som får den bästa wilkspoängen. 

Jag får ofta frågor om hur jag äter, när jag äter, hur mycket jag äter och vad jag äter. Så jag tänkte dra av det så gott det går här nu.

En vanlig dag består av frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika. 

Till frukost kör jag havregrynsgröt, kokta ägg och kaffe.

Första mellanmålet blir ofta 1-2 frukter, kan även bli en smörgås ibland. 

Till lunch käkar jag husmanskost, kött eller fisk med pasta, ris eller potatis samt grönsaker och sås. Jag äter tills jag blir mätt och sen tar jag lite till. Här har jag även hällt på lite extra fett i form av olivolja eller smör då jag haft lite svårt att hålla vikten senaste året. 

Mellanmål nummer två brukar bestå av 1 shake med vassleprotein samt något att tugga på, frukt, smörgås, bulle eller glass. Jag tränar oftast efter detta mellanmål.  

Direkt efter träningen brukar jag dricka 1 liter mjölk, jag tycker det är ett lätt sätt att fylla på med kalorier utan att bli allt för mätt. 

Till middag blir det något liknade som till lunch. Jag försöker laga matlådor på söndagar så jag har mat färdigt för att spara tid på kvällarna. 

Till kvällsfika blir det nått liknade som till mellanmål. 

Jag räknar inga kalorier, lagar så mycket mat som möjligt från scratch men fuskar ibland med halvfabrikat. Kaffe är min stora last i livet, snittar nog 10 koppar per dag. Dryck till maten är oftast vatten ibland mjölk. 

Tack för mig och på återseende.